76-LATKA CHCIAŁA POMNOŻYĆ SWOJE OSZCZĘDNOŚCI - STRACIŁA PONAD 23 TYSIĄCE ZŁOTYCH
Mieszkanka powiatu kolneńskiego uwierzyła fałszywemu doradcy, który namówił ją na pomnożenie swoich oszczędności. Kobieta na prośbę oszusta zainstalowała podaną przez niego aplikację i w rozmowie telefonicznej podawała mu kody, które otrzymywała na telefon. 76-latka w rezultacie straciła ponad 23 tysiące złotych. Po raz kolejny ostrzegamy i apelujemy o zachowanie rozsądku przy tego typu transakcjach.
Do policjantów kolneńskiej komendy zgłosiła się 76-latka. Kobieta poinformowała, że została oszukana. Jak ustalili mundurowi, pokrzywdzona zainteresowała się ofertą pomnożenia swoich oszczędności. Mieszkanka powiatu kolneńskiego na polecenie oszusta zainstalowała na swoim telefonie podaną przez niego aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Mężczyzna zapewniał, że pomoże jej przejść całą związaną z tym procedurę. Po zainstalowaniu przez nią aplikacji, zaczął tłumaczył dalsze kroki. Gdy 76-latka nie potrafiła sobie poradzić, poprosił by podawała mu kody, które zaczęła otrzymywać na swój telefon. Po paru dniach kobieta zauważyła, że z jej telefonu zniknęła aplikacja do jej bankowości internetowej. W rozmowie z pracownicą banku dowiedziała się, że z jej konta zniknęło ponad 23 tysiące złotych.
Aby uniknąć takich sytuacji - pamiętaj!
- nie klikaj w nieznane linki do stron;
- zwróć uwagę jakie transakcje bankowe autoryzujesz i na jaką kwotę;
- poznaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich, gdy korzystasz z portali aukcyjnych;
- miej ograniczone zaufanie do potencjalnych kontrahentów;
- rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory;
- oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej. Zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce;
- zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, nie są napisane poprawną polszczyzną;
- nie podawaj numeru karty i specjalnych kodów CVV2/CVC2, które jest nadrukowane są obok podpisu;
- czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku, zanim wykorzystasz go, nie wiedząc co autoryzujesz;
- każde finalizowanie transakcji, poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność.
W razie jakichkolwiek wątpliwości lub podejrzeń powiadom Policję dzwoniąc pod numer 112.