25-LATKA MYŚLAŁA, ŻE POMAGA SIOSTRZE
25-latka odpowiedziała na prośbę siostry o opłatę jej zamówienia i udostępniła kod BLIK. Straciła 1000 złotych. Pamiętajmy, żeby weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomość z tego rodzaju prośbą! Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują pomocy finansowej!
Policjanci z kolneńskiej jednostki zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie, którego ofiarą padła mieszkanka naszego powiatu. 25-latka została oszukana przez osobę podszywającą się pod członka rodziny. Jak ustalili policjanci, kobieta otrzymała informację z prośbą o opłatę zamówienia złożonego rzekomo przez siostrę. 25-latka miała podać kod BLIK. Kiedy to zrobiła, otrzymała od siostry wiadomość z informacją, że ktoś włamał się na jej konto na portalu społecznościowym i rozesłał do wszystkich jej znajomych wiadomości z prośbą o udzielenie pożyczki. Mieszkanka powiatu kolneńskiego straciła tysiąc złotych.
Ostrzegamy!
Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom!
Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:
- weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę; najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
- pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
- stosujmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie; wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź,
- nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej