Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

CHCIAŁA POMÓC, A STRACIŁA PIENIĄDZE PODAJĄC KODY BLIK

Data publikacji 22.12.2022

Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują popularne komunikatory. Włamując się na konta społecznościowe, podszywają się pod ich właścicieli i wysyłają znajomym wiadomości z prośbą o kody BLIK. Tym razem ofiarą oszustów padła mieszkanka powiatu kolneńskiego. 19-latka straciła blisko 600 złotych.

Do kolneńskich policjantów zgłosiła się 19-latka oszukana metodą ,,na BLIKa”. Cyberprzestępca podszył się pod  znajomą 19-latki, włamując się na jej konto społecznościowe. Następnie poprosił za pośrednictwem popularnego komunikatora o pożyczkę. Kobieta była przekonana, że koresponduje z koleżanką. Wygenerowała 2 kody BLIK i je udostępniła. Kilka minut później okazało się, że jej znajoma nie prosiła o żadną pożyczkę. W ten sposób 19-latka straciła blisko 600 złotych

Ostrzegamy!

Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów:

  • weryfikuj tożsamość osób, które wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczkę
  • najpierw skontaktuj się z nimi telefonicznie i upewnij się, czy faktycznie potrzebują tego rodzaju pomocy
  • nie kieruj się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem
  • pamiętaj o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne
  • stosuj dodatkową ochroną konta może to być dwuskładnikowe uwierzytelnienie
  • wybierając pytania bezpieczeństwa stosuj hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko ty znasz odpowiedź
  • pamiętaj również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej
Powrót na górę strony