Aktualności

OSZUKANA NA PRACOWNIKA BANKU

Data publikacji 28.02.2025

3 tysiące złotych straciła kobieta, która uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. W słuchawce telefonu usłyszała, że ktoś próbuje wziąć kredyt w jej imieniu. Aby go zablokować, przesłała oszustowi kod BLIK. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych.

Do 53-letniej mieszkanki powiatu kolneńskiego zadzwonił telefon. Rozmówca poinformował, że w Gdańsku na jej konto został złożony wniosek kredytowy na kwotę 15 tysięcy złotych. Dodał, że kontaktuje się z nią, aby potwierdzić, czy to faktycznie ona go złożyła. Gdy kobieta zaprzeczyła, dzwoniący zaproponował, że może ona anulować ten wniosek poprzez zainstalowanie na swoim telefonie wskazanej przez niego aplikacji. 53-latka, instruowana przez oszusta, zainstalowała na swoim telefonie aplikację, gdzie na czacie napisała wniosek o anulowanie kredytu. Mężczyzna dodatkowo zaproponował możliwość blokady środków na jej koncie z uwagi na to, że poza złożonym wnioskiem kredytowym, widzi też próby wypłaty środków z jej konta. Wówczas kobieta zalogowała się na swoje konto internetowe, wygenerowała kod BLIK, a następnie podała go rozmówcy. Po tym rozmowa zakończyła się. Gdy kolejnego dnia kobieta zadzwoniła do swojego banku, dowiedziała się, że ktoś wypłacił w bankomacie z jej konta 3 tysiące złotych.

Powrót na górę strony