Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

KLIKNĘŁA W REKLAMĘ - STRACIŁA PRAWIE 10 TYSIĘCY USD

Data publikacji 13.09.2022

48-letnia mieszkanka powiatu kolneńskiego niechcący otworzyła reklamę, która pojawiła się na ekranie jej telefonu. Później skontaktowały się z nią 2 osoby. Pierwsza z nich podawała się za pracownika banku, a kolejna za "doradcę finansowego". W następstwie przeprowadzonych operacji na koncie, kobieta straciła blisko 10 tysięcy dolarów.

Policjanci niemal każdego dnia otrzymują zgłoszenia dotyczące oszustw, do których dochodzi w sieci. Ostatnio ofiarą oszustów padła 48-letnia mieszkanka powiatu kolneńskiego. Kobieta, podczas przeglądania stron internetowych na ekranie swojego telefonu, przez przypadek otworzyła reklamę mówiącą o możliwości szybkiego zarabiania pieniędzy. Po chwili odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. W trakcie rozmowy, zgodnie z instrukcjami podała dane swojej karty bankomatowej oraz dane osobiste, łącznie z nazwiskiem panieńskim swojej matki. Po kilku dniach, telefon zadzwonił ponownie. W trakcie kolejnej rozmowy dzwoniący prosił o podanie takich danych jak numer pesel i data urodzenia. Tu kobieta jednak odmówiła i przekazała, że skontaktuje się ze swoim bankiem. Kolejny telefon, który odebrała był od osoby podającej się za doradcę finansowego. 48-latka otworzyła przesłany przez swojego rozmówcę link i wpisała dane by zalogować się na swoim koncie. Zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez doradcę finansowego, przelała na wskazane konto 1000 złotych. Kilka tygodni później, podczas wizyty w banku, dowiedziała się, że z jej drugiego konta ktoś ukradł pieniądze -  blisko 10 tysięcy dolarów.

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?

  • kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
  • zachowaj szczególną ostrożność przy atrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;
  • pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
Powrót na górę strony