Aktualności

CHCIAŁ SPRZEDAĆ PODRĘCZNIKI, STRACIŁ 3600 ZŁOTYCH

Data publikacji 02.09.2025

3600 złotych stracił 17-latek, który chciał sprzedać szkolne podręczniki. Mieszkaniec Kolna kliknął w przesłany link, by potwierdzić transakcję. Podał również 3 kody blik dzwoniącemu mężczyźnie, który przedstawił się jako pracownik banku. Gdy jego aplikacja bankowości internetowej została zablokowana, zorientował się, że został oszukany.

O metodach działania oszustów informowaliśmy już wielokrotnie. Sposób ich działania jest bardzo podobny, dlatego zawsze musimy zachować czujność i przede wszystkim zweryfikować otrzymaną wiadomość. Tym razem do policjantów z kolneńskiej komendy zgłosił się 17-letni mieszkaniec powiatu kolneńskiego, który padł ofiarą oszustwa. Powiedział, że na portalu ogłoszeniowym wystawił do sprzedaży szkolne podręczniki. Po kilkunastu minutach odezwała się do niej osoba zainteresowana zakupem. Po ustaleniu warunków sprzedaży, 17-latek otrzymał wiadomość mailową od portalu sprzedażowego, gdzie kliknął w link, by potwierdzić transakcję. Następnie zadzwonił do niego mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Rozmówca poinformował, że 17-latek musi zalogować się do swojej bankowości elektronicznej i dokonać zwrotu omyłkowo przelanej przez kupującego kwoty 900 złotych. Następnie mieszkaniec Kolna wygenerował kod dostępu do rachunku, który był rzekomo potrzebny do dokonania korekty. Po chwili wygenerował jeszcze 2 kody dostępu oraz 3 kody BLIK, które zatwierdził. Miało to na celu skorygowanie błędnych transakcji na jego koncie. Po tym 17-latek zorientował się, że jego aplikacja została zablokowana. Wówczas zadzwonił na infolinię swojego banku, gdzie dowiedział się, że został oszukany i stracił 3600 złotych.

Powrót na górę strony