SYN CHCIAŁ SPRZEDAĆ GRĘ PS4 - MATKA STRACIŁA 3200 ZŁOTYCH
To już kolejne oszustwo podczas sprzedaży w sieci. Tym razem ofiarą przestępców padła 37-latka, której syn wystawił na sprzedaż grę PS4. Kobieta instruowana przez oszustkę dwukrotnie podała kod BLIK. W ten sposób straciła 3200 złotych.
Do kolneńskich policjantów zgłosiła się 37-latka, która została oszukana podczas sprzedaży w internecie. Z jej relacji wynikało, że za jej pozwoleniem, 13-letni syn na jednym z portali aukcyjnych, zamieścił ogłoszenie o sprzedaży PS4 wraz z 4 grami za 1100 złotych. Po upływie około 2 tygodni, za pomocą komunikatora internetowego, skontaktowała się z nim nieznajoma kobieta, która zapytała, czy ogłoszenie jest nadal aktualne. Jeszcze tego samego dnia wieczorem kobieta ta zadzwoniła do matki nastolatka. Oszustka powiedziała, że dzwoni z banku i chciałaby podać BLIKA żeby zapłacić za grę PS4, którą jest zainteresowana. W trakcie dalszej rozmowy to jednak 37-latka podała rozmówczyni dwa kody BLIK. Po tym zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. Za pierwszym razem oszuści wypłacili z jej konta kwotę 2 tysięcy złotych, natomiast za drugim 1200 złotych.
Aby nie paść ofiarą oszustów - pamiętaj!
- Nie klikaj w nieznajome linki do stron;
- Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory;
- Oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej. Zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce;
- Zwróć uwagę, jakie transakcje bankowe autoryzujesz i na jaką kwotę;
- Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostaje z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
- Poznaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich, gdy korzystasz z portali aukcyjnych;
- Miej ograniczone zaufanie do potencjalnych kontrahentów;
- Każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność.